A gyöngyösi campus legfiatalabb oktatója

Bazsik István

Last modified: 02. October 2024

23 évvel ezelőtt kezdte meg hallgatói pályafutását az akkor még Károly Róbert Főiskolán. Oktatóként pedig idén szeptemberben debütált egyetemi tanársegédként. Az agráriumhoz, a falusi identitás megőrzéséhez és a falusi turizmushoz közeli témakörökben mozog igazán otthonosan, de korábbi gyakorlati tapasztalatai alapján elképzelhető, hogy a jövőben a pályázati projektmenedzsmenttel kapcsolatos tárgyak oktatásába is be tud kapcsolódni.  Oktatóinkat bemutató cikksorozatunk utolsó írásában a gyöngyösi csapat legfiatalabb tagja, Bazsik István mesél magáról.

 

Kedvenc (oktatott) tantárgyam

Gyöngyösi pályafutásom hallgatóként kezdődött 2001-ben. Azóta szinte folyamatos kapcsolatom van a Campussal. Ez idő alatt mezőgazdasági mérnöki és vidékfejlesztési agrármérnöki diplomát szereztem, illetve jelenleg is ide kötődöm, mivel doktori tanulmányaim javán túl vagyok. Doktori tanulmányaimban témavezetőként Dr. Bujdosó Zoltán és Dr. Koncz Gábor (akik az idei évtől már kollégáim is) segít eljutni az eredményes védésig. Egyetemi tanársegédként ez az első évem, úgyhogy nagy izgalommal és várakozásokkal telve kezdek neki a munkának.

A kedvenc oktatott tárgyaimról még természetesen nem tudok nyilatkozni, ám elsősorban az agráriumhoz, a falusi identitás megőrzéséhez és a falusi turizmushoz (különösen a borturizmus)   közeli témakörökben mozgok igazán otthonosan, illetve korábbi gyakorlati tapasztalataim alapján a pályázati projektmenedzsment területén jelentős gyakorlati tudást halmoztam fel, amelyet szívesen adok át, ha arra lehetőségem adódik.

 

Ezt tartom fontosnak az oktatásban

A gyöngyösi campuson folyó felsőoktatás egyik nagy előnye az, hogy kisebb létszámú csoportokkal lehet dolgozni. Ez lehetőséget ad arra, hogy egyfajta szellemi műhelymunka folyjon a hallgatók bevonásával és ennek megfelelően, aki nyitott rá, lényegesen mélyebb, gyakorlatiasabb tudással felvértezve léphet az intézményben diplomázottak sorába. Én a magam részéről a legfontosabbnak azt tartom, hogy olyan potenciális vezetőket adjunk a társadalomnak, akik, a jelentősen bővült ismereteik mellett rendszerszemléletet és gyakorlati tudást visznek magukkal.

Szerintem ilyen egy jó oktató

Erre nehéz válaszolnom, mivel rengeteg különböző habitusú tanárral találkoztam, mióta a felsőoktatásban tanulok. Szerencsésnek mondhatom magam, mert az oktatói állományban rengeteg kiváló, nagy tudású embert ismerek, akiknek az alapelveik, az előadói stílusuk, a prioritásként kezelt kompetenciái különbözőek, mégis remek tanároknak tartom őket.

A magammal szembeni elvárásokat viszont meg tudom fogalmazni. Szeretném, ha a figyelmet fenntartva mindenki számára olyan tudást tudnék átadni, ami a biztos elméleti alapok mellett kifejezetten az egyéni problémamegoldó képesség fejlesztését és a gyakorlatban hasznosítható tudás átadását szolgálja.

 

Hobbim, ez tölt fel

A hobbim nem esik messze a vidékfejlesztéstől és az általam kiemelten fontos vidéki identitás megőrzés eszményétől. Szeretek kertészkedni, szőlészkedni, borászkodni, általános iskolás csoportoknak egy kis vidéki életérzést átadni a saját kis „mintakertemben”. Ez mindamellett, hogy feltölt és megnyugtat, egyben inspirál is.

Tengerpart, hegyek vagy városi kalandok?

Tengerpart.

 

Kedvenc országom

Magyarország. Szeretek itt élni.

 

Kedvenc magyar városom

Szentendre.

 

Édes vagy sós (már ami a nasizást illeti)?

Szigorúan sós! (Ha valaki feltalálná a töltött káposzta tortát, az jelentkezzen!)

 

Kávé vagy tea?

Kávé.

 

Kedvenc íróm. Filmek vagy sorozatok?

Kedvenc íróm Émile Zola, filmeket nem túlzottan nézek.

 

Kedvenc zenei műfajom (együttesem, énekesem)

Mindenevő vagyok, de 1989 óta TANKCSAPDA rajongó vagyok.