Az elmúlt évekhez hasonlóan, idén is olyan témát választott irodalmi pályázatához a Magyarországon az AmRest által üzemeltetett Starbucks kávézólánc, amely aktualitását tekintve, korosztálytól függetlenül bárkit képes megmozgatni. A 2025-ös Starbucks Kávéköltők verseny témája: „Hol található a boldogság manapság?”. Egy olyan világban, amelyben gyakorlatilag bármit azonnal és készen megkapunk, mit jelent egy olyan múlandó, személyes és állandóan változó érzés, mint az öröm? Lehet hangos vagy csendes, nagyszabású vagy az élet apró részleteiben rejlő, a boldogságról érdemes és kell beszélni. A pályázat célja, hogy hiteles, emocionális és gondolatébresztő költemények szülessenek, amelyek a boldogság sokféleségébe engednek betekintést, és egyben ünneplik ennek megélését. A Starbucks filozófiájával összhangban – amely a jelentős pillanatok megbecsülését helyezi előtérbe - arra hívja a költőket, hogy lassítsanak le, mélyüljenek el és osszák meg egyedi perspektívájukat arról, mit jelent számukra a boldogság.
Így válhatsz Kávéköltővé!
A hetedik Starbucks Kávéköltők pályázatra előképzettségtől függetlenül minden 14. életévét betöltött irodalomkedvelő jelentkezhet egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sosem hozott, maximum 4000 karakter hosszú lírai alkotással. A pályázati anyagokat a jelentkezők 2025. március 18. és 2025. április 7. éjfél között küldhetik el csatolt dokumentumként a starbucks@flowpr.hu e-mail címre. Az díjátadóra április 11-én, a magyar költészet napján kerül sor. A pályázatra beérkezett költeményeket idén is neves szakemberekből álló zsűri értékeli: a Fiatal Írók Szövetségének képviseletében Seres Lili Hanna költő és irodalmár, Pion István költő, slammer, újságíró és szerkesztő, valamint Csalár Bence nemzetközileg elismert divatújságíró, több könyv szerzője és kreatív szakember.
Nyeremények, amelyek a hosszú távú fejlődést szolgálják
A Starbucks Kávéköltők elsődleges célja, hogy ösztönözze és támogassa azokat a hazai tehetségeket, akik még kevésbé ismertek a költészet világában, de annál nagyobb lelkesedéssel alkotnak. Épp ezért az idei díjak tanulási lehetőséget és inspirációt biztosítanak az öt döntős számára, hogy munkásságukkal később is találkozhasson a közönség.
Pion István mentorálásával részt vehetnek egy egyéves, 12 alkalomból álló költői workshopon, amelyhez két foglalkozás erejéig Csalár Bence is csatlakozik, hogy egyedi szemszögből nyújtson betekintést a kreatív kifejezésmódba és történetmesélésbe. Ez az intenzív program ritka lehetőséget kínál a döntősöknek, hogy a magyar irodalmi és alkotói szcéna két elismert személyiségének irányításával finomítsák stílusukat, értékes visszajelzéseket kapjanak, és fejlesszék lírai hangjukat. Emellett az öt döntősre további értékes nyeremények várnak.
Bővebb információ és a pályázat részletes leírása a Starbucks Magyarország weboldalán érhető el.
XXX
További információ és kapcsolat:
Varga Dóra Karola
Flow PR
Telefon: (+36) 1 336 1355
Mobil: (+36) 20 779 7052
E-mail: varga.dora@flowpr.hu
Webcím: www.flowpr.hu
A Starbucksról
A Starbucks CoffeeCompany története 1971-ben kezdődött Seattle-ben. Mára világszerte jelen lévő hálózatával a Starbucks világelső a minőségi pörkölt kávé előállítása és értékesítése terén. A Starbucks CoffeeCompany elkötelezett híve annak, hogy kizárólag a megbízható forrásból származó és a legmagasabb minőségű arabica kávét szolgálja fel világszerte. A cég kiváló minőség iránti rendületlen elkötelezettsége és határozott irányelvei biztosítják azt, hogy fogyasztói minden egyes csészében megízlelhessék az egyedülálló Starbucks Élményt. Hogy erről többet tudjon meg, szívesen látjuk Önt egy kávézónkban, a www.starbucks.com weboldalon vagy a Facebook-oldalunkon.
Az AmRestről
Az AmRest Group az európai piacon vezető, több márkát magába foglaló étterem-üzemeltető, amelynek portfóliójába 21 ország vezető márkái tartoznak. Az AmRest több mint 2100 éttermet üzemeltet franchise rendszerben, ezek közé tartozik például a KFC, a Starbucks, a Pizza Hut, és a Burger King, valamint olyan saját márkák, mint a La Tagliatella, a Sushi Shop, a Blue Frog és a Bacoa, valamint a vállalat portfóliójába több online márka is tartozik. További információ a www.amrest.eu/en weboldalon érhető el.