Hírek

Tartalom listázó

Létrehozva: 2022 október 28.

Ismét Zöld Szálloda címet kapott a Hotel Opál *** Superior

Idén is pályázott a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által meghirdetett „Zöld Szálloda 2023-24” címre a gyöngyösi Hotel Opál*** Superior. A benyújtott pályázatot elfogadták, a szállodának ezúttal ezüst minősítést sikerült elnyernie. A pozitív bírálatnak köszönhetően a Károly Róbert Campus tanszállodája újabb két évig viselheti a Zöld Szálloda címet.

Mit kell tudni a Zöld Szálloda címről?

A Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége 1993-ban írta ki először a „Zöld Szálloda” pályázatot annak érdekében, hogy az egyre nagyobb jelentőséggel bíró környezettudatos gondolkodás teret nyerjen. Csak olyan szálloda pályázhat, amely tagja a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének, ismeri és betartja a szállodákra vonatkozó környezetvédelmi törvényeket és határidőre beadja a környezetvédelmi hatóságok felé az éves bevallásokat. A szállodaüzemeltetők a teljesség igénye nélkül a hatékony energiafelhasználással, a víztakarékossággal, a környezetet kímélő tisztítószerek és anyagok felhasználásával, valamint a közvetlen környékükről történő árubeszerzéssel is tehetnek a fenntarthatóságért.

Mik a tapasztalatok, mennyire lényeges szempont ma az utazóközönség számára a szálláshely kiválasztásánál a környezettudatosság és a fenntarthatóságra való törekvés?

Bár ma még a vendégek jellemzően nem a környezetvédelmi mutatók alapján választanak szálláshelyet, ettől függetlenül a szállodáknak feladatuk és kötelességük, hogy a saját lehetőségeik alapján szerepet vállaljanak a környezetre mért negatív hatások csökkentésében.

Miért fontos, hogy a Hotel Opál*** Superior újra és újra megméresse magát ilyen módon és induljon a Zöld Szálloda címért?

Nem elsősorban azért, hogy díjat nyerjünk, hanem azért, mert csak egy Földünk van. Mindent meg kell tennünk annak érdekében, hogy az utolsó órában megpróbáljuk visszafordítani az elindult folyamatot és kisebbítsük a károkat, amit okoztunk. Már nincs idő a kérdésekre és talánokra, most olyan vállalkozásokra van szükség, amelyek bátran az élre állnak és példát mutatnak. Mi munkatársaink oktatásával és informálásával is igyekszünk tenni annak érdekében, hogy a környezetvédelem és a környezetért érzett felelősség ne elvárás, hanem közösségi érték legyen.

Azt, hogy a Hotel Opál jó úton halad ezen a téren, mi sem bizonyítja jobban, mint az a tény, hogy a 2021/2022-es évre kapott bronz fokozat után 2023-24-re már ezüst minősítésben részesültünk. Büszkék vagyunk arra, amit eddig elértünk és haladunk tovább ezen az úton.

 

Legutóbb, amikor Zöld Szálloda címet nyert az Opál és beszélgettünk, elkerülhetetlen volt, hogy szót ejtsünk a Covid által okozott nehézségekről. Ezúttal az egekbe szökő rezsiárak állítják a szállodaipart (is) komoly kihívások elé. Milyen hatással van a jelenlegi helyzet a Hotel Opálra?

Óvatos reményekkel indult a 2022-es év, bár a Covid-járvány értékes, válságálló képességgel vértezte fel szállodánkat. Alighogy fellélegeztünk a szállodaipar eddigi legsúlyosabb válságából, ismét hatalmas kihívásokkal szembesülünk. A tapasztalható negatív gazdasági folyamatok (fékevesztett energiaárak, az üzemanyag árstop intézkedés kivezetése, együttműködő partnereink árainak emelkedése, a munkaerőpiaci változások, a munkaerő költségének növekedése) törekvéseink ellenére is oly mértékű hatást gyakorolnak szállodánkra, amely költségeink jelentős növekedését eredményezi, így szolgáltatásaink elvárásoknak megfelelő, változatlan minőségének fenntartása érdekében kénytelenek vagyunk árainkon változtatni.

Kiemelt hangsúlyt kell fektetünk az energiatakarékos megoldásokra, ezzel is csökkentve a jövőbeni energiafelhasználást, elkötelezettek vagyunk a fenntartható létesítményüzemeltetés mellett. Költségeinket tervezzük mérsékelni, például napelemek telepítésével.

A bizonytalan jövő ellenére mindegyik munkavállalónkat meg akarjuk tartani.

Az energiapazarlás megelőzésével, többszöri fogyasztásellenőrzéssel és költségkontrollal igyekszünk átvészelni a következő hónapokat, úgy, hogy ezen tevékenységeink érdemben ne befolyásolják a vendégélményt.

A túlélésünk azon fog múlni, hogy meg tudjuk-e találni azt az árszintet, amelyet a vendégek még hajlandók megfizetni, és amely az emelkedő költségszintek mellett is biztosítja a gazdaságos üzemeltetésünket. Annyi azonban biztos, hogy a túlélő szállodák is alacsony jövedelmezőségű termelőegységek lesznek a jövőben.

 

A hétköznapok kihívásai és nehézségei ellenére a Hotel Opál*** Superiorban továbbra is mosolyokat kapnak a vendégek. Nem véletlenül viseli az intézmény a Mosolygós Szálloda címet is.

Elsőként nyertük el hazánkban a "Mosolygós szálloda" címet. Ez egy olyan jelképrendszert jelent, amellyel a hotel vendégeit az ott eltöltött napokon igyekszik jó kedvre deríteni és mosolyt csalni az arcukra. Így például a szobájukba érkező vendégek személyre szóló pozitív üzenetet kapnak, sőt plakátokon is találnak ilyeneket a szállodában. A Hotel Opál***Superior csapata is ezt a gondolkodást képviseli, és igyekszik barátságos hozzáállásával, mosolyával, kedvességével minden vendéget megajándékozni. Egy mosoly, az odafigyelés nem kerül semmibe, viszont az értéke annál nagyobb!

szöveg, Holma Rita, Nagy Réka
fotók: Hotel Opál*** Superior