Hír - Károly Róbert Campus
Hírek
Tartalom listázó
Létrehozva: 2025 január 22.
A rábeszélés nagymesterei
Miért vásárolunk márkás termékeket? Mit várunk tőlük? Mit is csinálnak pontosan az influencerek és mitől működik az influencer marketing? A Vachott Sándor Városi Könyvtár Kamasz Olvasóklubjában tartott előadást Nagy Réka, a Károly Róbert Campus kommunikációs munkatársa.
Drágább, menőbb, tartósabb, különlegesebb. A legtöbben ezeket válaszolják, ha megkérdezik tőlük, mit várnak el egy márkás terméktől, vagy mi jut eszükbe a márka szó hallatán. De miért van szükség márkákra és miért vagyunk hajlandóak akár három-négyszer annyit fizetni egy ismert logóval ellátott fehér pólóért, mint egy márkajelzés nélküliért? Tényleg jobb minőségű árut kapunk a pénzünkért, ha márkás holmik kerülnek a kosarunkba? Többek között ezeket a témákat is érintette előadásában a középiskolásoknak és egyetemista fiataloknak tartott előadásában Nagy Réka.
A Károly Róbert Campus kommunikációs munkatársa elmondta, az előadás összeállításának ötletét az adta, hogy a baráti körében és a kollégái közül is többen nevelnek kiskamasz gyerekeket. A velük folytatott beszélgetések során rendszeresen kiderül, hogy mennyire a márkák bűvöletében élnek a gyerekek. „Azt látom, hogy a szülőkön nagy a nyomás, mert bár ők nem szeretnének, vagy nem is tudnak többszázezer forintos telefont, vagy 70 ezer forintos cipőt venni gyereküknek, a fiatalság azonban sok esetben az alapján ítéli meg a kortársaikat, hogy birtokolják és hordják-e ezeket a menőnek számító dolgokat.”
A másik nagy témakör, amit érint az előadás, az az influencer marketing. Fontos foglalkozni ezzel, a kamaszok által előszeretettel fogyasztott online médiatartalommal, hiszen az influencerek képesek befolyásolni követőik véleményét és vásárlási szokásait.
„Szeretnék nekik rávilágítani arra, hogy bár kivétel nélkül reklámkerülőknek mondjuk magunkat, az influencer marketinget mégsem tekintjük reklámtevékenységnek. Emellett szerintem fontos az is, hogy lássák, a hirdetési tevékenységet folytató influencerek nem érdekek nélkül mutatnak be és ajánlanak termékeket, hanem pénzért. Olyan cipőket, eszközöket, szolgáltatásokat reklámoznak, amik illeszkednek a profiljukhoz, amiket a követőtábor tagjai az online tartalmak hatására nagy eséllyel meg fognak vásárolni, ki fognak próbálni. Ebben a részben a kritikus tartalomfogyasztásra próbálom felhívni a figyelmüket.”
Az előadás végén a fiatalok megismerkedtek a vakteszttel is. Ez a marketingkutatási módszer segít abban, hogy egy terméket ne a márkanév és a csomagolása alapján ítéljünk meg, hanem tapasztalati úton. Az érdeklődők nemcsak elméletben hallhattak erről a módszerről, hanem ki is próbálhatták. 4 féle tejcsokit kóstolhattak meg és csupán az íz alapján, a márkák ismerete nélkül kellett eldöntenünk, hogy melyiket tartották a legfinomabbnak.
fotók: Babus Enikő, Nagy István