Hírek

Content Viewer

Created on: 23. May 2022

Cél a munkaerőpiaci alkalmazkodóképesség fejlesztése

Lezárult az a kétéves projekt, melynek célja az Egererdő Zrt. dolgozóinak munkaerőpiaci alkalmazkodóképességének fejlesztése volt. A képzések lebonyolításában jelentős szerepet vállalt konzorciumi partnerként a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem Károly Róbert Campusa.

A társadalomban végbemenő változások nemcsak a társadalmi és szociális helyzetet érintik, hanem nagy hatást gyakorolnak a gazdasági folyamtokra is. Jelentős kihívásokkal szembesülnek például a munkaerőpiac szereplői is. A projekt gondolatát ez a kihívás hívta életre. A munkaerőpiac új típusú munkavállalókat keres, mivel a munkavégzés a cégek és intézmények többségénél már részben vagy teljes egészében digitális eszközök használatával folyik. A felgyorsult folyamatok jó kommunikációs készségeket kívánnak meg a dolgozóktól, elvárás továbbá a gyors reagálás és az együttműködési készség is. Hangsúlyozta Dr. Pallás Edit egyetemi docens, a projekt szakmai vezetője.

A projektben részt vevő dolgozók különböző előképzettségekkel és szociális kompetenciákkal rendelkeztek, emellett a generációs különbségek hatásai is megfigyelhetőek voltak. Míg a fiatalabb generáció tagjai magasabb szintű kommunikációs és IKT (információs és kommunikációs technolágiák) kompetenciákkal rendelkeznek, addig az idősebbek a szakmai munkában szereztek komoly tapasztalatokat. Mivel az életen át tartó tanulás napjainkban már nemcsak egy jól hangzó szlogen, hanem a munkahely megtartásának és a karrierépítésnek is a biztosítéka, az Egererdő Zrt. vezetősége szükségesnek tartotta, hogy a munkatársak lehetőséget kapjanak a hiányzó ismeretek megszerzésére – tette hozzá Dobre-Kecsmár Csaba, az EGERERDŐ Zrt. vezérigazgatója.

A 2021. augusztus 30-2022. május 16. között megtartott képzéseken a trénerek jó gyakorlatok bemutatásával segítették elő a tananyagok és kompetenciák elsajátítását. A csapatépítés során megismerkedtek egymással azok a dolgozók és vezető munkatársak, akiknek az együttműködése a sikeres és hatékony munkavégzés elkerülhetetlen feltétele volt. A kommunikációs tréningeken az ügyfélkezelés és a problémamegoldás állt a középpontban. A szolgáltatói magatartás optimalizálása képzés célja a szervezeti hatékonyság javítása, az ügyfélelégedettség növelése, valamint a panasz- és konfliktuskezelési kompetenciák fejlesztése volt. A vezető munkatársak pedig asszertív kommunikációs és hatékony vezetői kommunikációs tréningeken is részt vettek annak érdekében, hogy képesek legyenek magabiztosabban, meggyőzőbben kommunikálni és irányítani másokat, valamint win-win helyzeteket kialakítani – összegezte Ivády László, a projekt konzorciumvezetője.

A projekt része volt egy mentorprogram is, melyben olyan idősebb kollégák működtek közre, akik kiváló szakemberek, hiteles személyek a szervezeten belül és ismerik a vállalat belső kapcsolatrendszerét, szervezetét, a szakterületre vonatkozó folyamatokat és szabályokat. Mindezek mellett fontos volt az is, hogy jól tudjanak kommunikálni, mivel képesnek kellett lenniük a tudás átadására. Legfőbb feladatuk ugyanis a fiatal mentorált személyek életpályájának segítése volt. 

A fentiek mellett a projekt részét képezték tájékoztató rendezvények is. Dr. Bujdosó Zoltán, a Károly Róbert Campus főigazgatója elmondta, az intézmény két olyan nagyszabású rendezvénynek is otthont adott, ahol lehetőség volt az eredmények disszeminálására. Egyik Az EGERERDŐ fenntarthatósága és versenyképessége a magyar gazdaságban elnevezésű konferencia, a másik pedig a fenntarthatóságot és környezettudatosságot népszerűsítő, szemléletformáló ÖKO Forradalom rendezvény volt. Emellett, mivel az egyetem jelentős szakmai és kutatási, oktatási potenciállal rendelkezik, jelentősen hozzájárult az előzetes felmérések elvégzéséhez és kiértékeléséhez, illetve a szakmai módszertan kialakításához is.

Összességében elmondható, hogy a képzéseken résztvevők több területen is fejlődtek – hangsúlyozta Dr. Pallás Edit a projektzárón. Javultak a digitális és kommunikációs kompetenciáik, jobb lett a dolgozók önismerete, az együttműködési készségük és a csapatszellem, valamint fejlődött a problémamegoldó és kríziskezelési készségük is.

 

A Projekt információs füzet ITT érhető el.

 

szöveg: Dr. Pallás Edit, Nagy Réka
fotók: Nagy Réka